انگشت مصنوعی

امروزه بهترین راه برای بهتر کردن شکل یک انگشت قطع شده استفاده از پروتز و انگشت مصنوعی است.مهمترین نکته در ساخت یک پروتز انگشت خوب حفظ زیبایی دست و مشابه بودن با سایر انگشتان است.

انگشت مصنوعی

انگشت مصنوعی

انگشت مصنوعی

امروزه بهترین راه برای بهتر کردن شکل یک انگشت قطع شده استفاده از پروتز و انگشت مصنوعی است.

انگشت مصنوعی انگشت قطع شده  استفاده از پروتز  انگشتان مصنوعی  سیلیکون  جنس انگشت  پروتز انگشت پروتز انگشت خوب حفظ زیبایی  قطع عضو از بند اول و دوم انگشت یا انگشتانانگشت زیباییمتاسفانه گاهی در بعضی حوادث بخشی از یک انگشت یا تمامی انگشت، و گاها تمام انگشتان دچار آسیب شده و قطع می شوند و امکان پیوند وجود ندارد یا پیوند پس از مدتی جواب نمی دهد. در این مواقع  برای حفظ روحیه فرد و حفظ زیبایی دست پیشنهاد می شود که فرد از انگشتان مصنوعی استفاده نماید. انگشتان مصنوعی با استفاده از موادی به نام سیلیکون ساخته می شود. جنس انگشت ساخته شده از سیلیکون است که ماده ای نرم  و مقاوم می باشد و از لحاظ بافتی مشابه انگشتان است ، ضمنا جنس ناخن پروتز انگشت، اکریلیک است که دوام بالایی دارد و تقریبا مشابه ناخن طبیعی است.

مهمترین نکته در ساخت یک پروتز انگشت خوب حفظ زیبایی دست و مشابه بودن با سایر انگشتان است.

برای ساخت پروتز انگشت مراحل زیر انجام می شود :

  • قالبگیری از بخش باقیمانده انگشت ( انتهای انگشت قطع شده  ) و انگشت سالم دست مقابل با مواد قالبگیری
  • رنگ پوست فرد ساخته می شود
  • ساخت پروتز اولیه که نیاز به تست روی انگشت دارد .
  • در مرحله آخر نیز با استفاه از ناخن و سایه زدن و رنگ کردن تا حد ممکن مشابه دست سالم و رنگ پوست دست فرد، پروتز رنگ آمیزی می شود.

برای تعلیق و نگه داشتن پروتز در جای خود می توان از انگشتر، چسب و یا به وسیله ایجاد فشار خلأ ناشی از حفره خالی موجود در پروتز  … استفاده نمود.

 

پروتز انگشت برای افرادی که دارای این سطوح قطع عضو می باشند قابل استفاده می باشد.

  •  از بند اول انگشت یا انگشتان باشد
  • سطوح قطع عضو از بند اول و دوم انگشت یا انگشتان